Digitale Huisartsenpost

De Digitale Huisartsenpost is er alleen voor spoedvragen.
Dus alleen als jij direct zorg nodig denkt te hebben.
 

Je doorloopt eerst een korte vragenlijst. Zo is te bepalen of jouw zorgvraag spoed heeft. De kosten voor een digitaal consult vergoedt jouw zorgverzekeraar vanuit de basisverzekering en gaat niet van het eigen risico af. 

Digitale Huisartsenpost

Wanneer geopend: klik dan op de button Start direct om te kijken of je online terecht kunt met jouw klacht.

Wat is de Digitale Huisartsenpost

Deze online contactmogelijkheid met de huisartsenspoedpost is uitsluitend bedoeld voor spoedeisende vragen. Als na een korte check blijkt dat jouw zorgvraag spoed heeft, helpen wij je verder. 

De voordelen van de Digitale Huisartsenpost zijn:

  • Het is veilig en op afstand.
  • Geen wachttijd aan de telefoon.
  • Je kunt het advies altijd teruglezen.
Een spoedconsult via de Digitale Huisartsenpost

Blijkt na de korte check dat jouw zorgvraag acute zorg nodig heeft. Volg deze stappen wanneer de Digitale Huisartsenpost open is:

  1. Klik op Start direct om de Digitale Huisartsenpost te openen.
  2. Vul de vragenlijst in.
  3. Log in met DigiD.
  4. Je ontvangt een sms.
  5. De huisarts neemt daarna contact met je op.
    Indien nodig wil de arts met je beeldbellen of verwijst je door naar de huisartsenspoedpost.
DigiD
Inloggen met je DigiD

De Digitale Huisartsenpost werkt met DigiD via Spreekuur.nl. Dit is om jouw persoonlijke en medische gegevens te beschermen.
Heb je nog geen DigiD? Of heb je hierbij meer hulp nodig?
Je vindt hierover informatie via de DigiD hulppagina.

Heb je al eerder ingelogd en heb je een account?
Dan kun je nog eenmalig inloggen met je e-mailadres en wachtwoord. Je account is daarna automatisch gekoppeld aan je DigiD. Je behoudt dus je eigen account en blijft toegang houden tot jouw gegevens.

Jij ontvangt een sms zodra de chat start

Als blijkt dat jouw zorgvraag met spoed zorg nodig heeft, ontvang je meestal binnen 30 minuten een chatbericht van de huisarts. Als het heel druk is, kan het soms wat langer duren. Daarom krijg je een sms zodra de huisarts de chat start.
Zet daarom het sms-geluid aan en houd jouw mobiel bij de hand. Dan hoef je niet constant de website in de gaten te houden.

Lees het advies later nog eens terug
Soms lukt het niet om alles te onthouden wat de huisarts vertelde. Met de Digitale Huisartsenpost kun je de adviezen van de huisarts later nog eens teruglezen.

Wat als het niet lukt?

Wanneer je tijdens het gebruik van de Digitale Huisartsenpost tegen een technisch probleem aanloopt of de digizorgverlener reageert niet op de chat, neem dan telefonisch contact op met de huisartsenspoedpost.

Heeft jouw klacht spoed? Bel dan meteen de huisartsenspoedpost.

Spreekuur.nl

De techniek voor de Digitale Huisartsenpost wordt geleverd door Spreekuur.nl. De maker van Spreekuur voldoet aan de internationale (ISO) en Nederlandse (NEN) normen voor informatiebeveiliging. Het UMCU heeft de vragenlijsten in Spreekuur gevalideerd en ze voldoen aan de Europese (CE) veiligheidseisen.